The Guardian, 27th of June 2012

“The Guardian first reported on 7 June that documents from 2005 appeared to detail Televisa’s sale of favourable coverage to several politicians, including Peña Nieto. On Tuesday it published documents that said a secretive unit codenamed “team Handcock” commissioned videos to promote the candidate and his PRI party, and rubbish rivals, in 2009.”

“CNN’s Spanish-language news service and influential news sites such as animalpolitico.com carried the story prominently but Televisa’s news bulletins did not report the controversy – an example followed by several leading media organisations, which ignored or downplayed it.” 

“Members of YoSoy132, a student-led movement that has mobilised months of protests against what it calls Televisa’s bias, held a rally outside the network’s headquarters in Mexico City. They launched a Twitter “SOS” for artists and journalists to focus on Mexico’s election.”

Rory Caroll in Mexico City.

Click here to read the whole article.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: